پیش‌بینی بورس (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آیا بورس ریزشی می‌شود؟ پیش‌بینی قیمت خودرو برای هفته آینده | دلالان بازار نقره‌داغ شدند! (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش بینی قیمت طلا و سکه (شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ) | کدام سیگنال نقش دلار را در بازار طلا کمرنگ کرد؟ توضیحاتی درباره وضعیت وراث متوفیان دارنده سهام عدالت ابلاغیه جدید برای حل مشکل طلافروشان + عکس | این ۳ گروه ملزم به ثبت اطلاعات موجودی طلا هستند عودت وجه ۱۵ میلیاردی واحدهای صنفی به شاکیان در مشهد نات کوین لیست شد + قیمت اولیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقرار است | افزایش ساعات برگزاری لاکچری‌های یک میلیاردی در بلوار سجاد مشهد + جدول قیمت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو روایت با اختلاف ۱۰ درصدی تورم در ایران خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تکمیل ظرفیت ۳۵ واحد صنعتی خراسان رضوی با تولید «بدون کارخانه» تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

افزایش ۳۵ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی | ۸۰ درصد مجوز و تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان دریافت کردند

  • کد خبر: ۱۷۱۲۳۰
  • ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰
افزایش ۳۵ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی | ۸۰ درصد مجوز و تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان دریافت کردند
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: تسهیل در صدور مجوز‌ها و ارائه تسهیلات از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم است که طبق آمار‌ها ۸۰ درصد مجوز و تسهیلات مشاغل خانگی را بانوان دریافت کردند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود کریمی بیرانوند گزارشی از وضعیت مشاغل خانگی ارائه کرد و گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان سال ۱۴۰۱، ۲۸۰ هزار مجوز خانگی صادر شده که نسبت به دولت‌های گذشته رشد ۲۰۰ درصدی داشته است و بیشترین صدور مجوز‌ها برای بانوان بوده است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۱۸ هزار مجوز صادر شده است که شعار ما در وزارت کار هر خانه یک واحد تولیدی است بر این اساس فهرست مجوز‌ها به ۶۰۰ عنوان رشته می‌رسد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه ۹۵ درصد مجوز‌های مشاغل خانگی به صورت لحظه‌ای صادر می‌شود گفت: یکی از مهمترین مسائل در قبل از دولت سیزدهم، مشکلات در دریافت مجوز‌ها بود، هشت ماه تا یک سال برای صدور مجوز‌ها زمان طول می‌کشید که با تدابیرو سیاست‌های دولت سیزدهم مجوز‌ها لحظه‌ای صادر می‌شود.

وی عنوان کرد: متقاضیان به محض ثبت نام و بارگزاری اطلاعات در سامانه ملی مجوز‌ها به سرعت مجوز دریافت می‌کنند تنها پنج درصد از مجوز‌ها به صورت لحظه‌ای صادر نمی‌شود که این رشته‌ها در حوزه سلامت، بهداشت و درمان است که نیاز به مراقبت‌ها و نظارت‌های بهداشتی سازمان‌های بهداشتی و دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

بیرانوند خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات ما نیز در دولت سیزدهم سرعت بخشی به مجوز‌ها در حوزه بهداشتی و درمانی است که این امر از سوی همکاران در سازمان غذا و دارو پیگیری می‌شود، تلاش کردیم این فرایند را سرعت ببخشیم ضمن اینکه باید شرایط بهداشتی و بازدید از فضای مشاغل خانگی در حوزه سلامت و درمان فراهم شود.

وی با بیان اینکه ۱۶۰ هزار اشتغال در حوزه مشاغل خانگی ایجاد شده است گفت: این رقم در ۱۸ ماه دولت سیزدهم رقم خورده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سهم بانوان در مشاغل خانگی نیز بیشتر از مردان است.

وی با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی گفت: بانک مرکزی رویکرد خوبی داشته است در همین راستا سال گذشته تسهیلات سه هزار میلیارد تومانی اختصاص یافت که برای اولین بار این رقم تخصیص یافت از این مبلغ ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان جذب شد.

کریمی بیرانوند ادامه داد: امسال چهار هزار میلیارد اختصاص یافته است که رشد ۳۵ درصدی را شاهد بودیم اگر تا پایان مهرماه ۷۰ درصد منابع را جذب کنیم با نگاه خوب بانک مرکزی، منابع جدیدی اختصاص خواهد یافت.

وی بیان داشت: ۴۴ هزار نفر تسهیلات دریافت کرده اند که از این رقم ۳۵ هزار نفر بانوان بودند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->